SEO CHECK
Hoger komen in Google begint altijd met een analyse!
TESTIMONIALS
Website check voor betere posities?
- De basis check duurt maximaal 30 minuten.
- Inclusief document met verbeter punten
- Kansen en concurrentie
- Basis check is inclusief video voor persoonlijke uitleg
- Na analyse 10% korting op Pro en Extreme analyse
- Hulp nodig bij het optimaliseren? Neem contact op.
KIES HET PAKKET
Mini SEO Check (Basis)
€ 75,-
- - Basic Analyse
- - Al vanaf 1 pagina
- - 15 SEO factoren
- - On-page*
- - Eenmalig rapport
- - Advies per e-mail
- - Advies: basis
- - 30 minuten
- - 10% korting op PRO + Extreme
PRO Analyse
Vanaf € 349,-
- - Diepgaande Analyse
- - Al vanaf 10 pagina's
- - 70+ SEO factoren
- - On-page & Off-page
- - Eenmalig rapport
- - Uitgebreide rapportage
- - Voorgestelde verbeteringen
- - Advies: e-mail+ 30 min. telefonisch
- - Analyse is 4-16 uur
Extreme Analyse
op aanvraag
- - Extreem gedetailleerde analyse
- - On-page & Off-page
- - Uitgebreide rapportage
- - Alle verbeteringen uitgeschreven
- - Advies: e-mail+telefonisch + op locatie
- - Analyse is 16-32 uur
*on-page= de informatie die op een website te vinden is. *off-page= gerelateerde data die niet op de website is te zien zoals social media.
Welke factoren worden gecontroleerd (in de korte analyse):
Snelheid van de website
Hoe lang duur het om de pagina op een mobiele telefoon te laden?
Super belangrijk.
Bij een langzame website zullen gebruikers veel sneller weer teruggaan naar Google. En in juli 2018 heeft Google de Speed Update uitgerold. Welke onderdelen van de website laden zo langzaam? Zijn het teveel lettertypen, onnodige plugins, scripts of te grote afbeeldingen?
Website navigatie en structuur
Het is niet zo dat zoekmachines dat belangrijk vinden, maar ook bezoekers. Een goede en duidelijke navigatie is noodzakelijk. Denk hier bijvoorbeeld aan de drop-down menu's bovenin je website, of in de menu's in de zijbalk van een website. Dit is vooral goed te zien door nieuwe gebruikers! En omdat Rankify jouw of uw website voor de eerste keer zal zien, is het gelijk een goede testcase! En dit controleren we ook.
Afbeeldingen en Video
Gebruik maken van afbeeldingen is 1 ding. Het optimaal gebruik maken van afbeeldingen is een andere.
In de checkup kijken we naar het gebruik van afbeeldingen en video op een website. Worden de juiste benamingen gegeven? Worden de alternatieve teksten gebruikt voor slechtzienden en blinden? Deze helpen ook zoekmachines bij het verstaan van jouw inhoud en de context!
Interne links
Met de basis SEO check kijken we ook naar de interne links. Dus verwijzingen van de ene pagina naar de andere. Deze worden ook wel eens hyperlinks genoemd. En als we tijd hebben kijken we ook nog even kort naar de links die naar de website staan van buitenaf (backlinks). Een duidelijk opgezette strategie voor interne links helpen niet alleen om de bezoekers op de juiste plaats te brengen, maar ook de zoekmachines!
Fouten en errors
Wel eens voor een gesloten deur gestaan? En hoe voelde dat?
Hoe vaker een bezoeker een gesloten deur tegenkomt des te meer kans je hebt dat hij niet meer terugkomt. Deze analyse maakt een vogelvlucht over het landschap van de website en kijkt waar er problemen te vinden zijn. Hoe meer problemen hoe minder leuk zoekmachines jouw vinden. Nee, het gaat dan niet zozeer om HTML problemen, maar om 404 of 500 problemen. En natuurlijk niet te vergeten de 302 of 301's.
Titels en Meta description
Een boek is meestel te herkennen aan zijn kaft en de titel. In de scan kijken we ook naar de titels om te zien of die optimaal worden benut.
De achterkant van een boek bevat veelal een flaptekst (samenvatting) van het boek. Deze tekst is te vergelijken met de Meta description. De Meta Description is het stukje tekst onder de titel in zoekmachines waar je in het kort kunt uitleggen waar de pagina over gaat, zeg maar een soort samenvatting. Deze samenvatting is ook belangrijk voor zoekers en zoekmachines!
Keywords oftewel zoektermen of zoekwoorden
Keyworde, oftewel zoektermen zijn de termen die het belangrijkst zijn voor de pagina. Elke pagina moet unieke keywords gebruiken.
Worden ze duidelijk gebruikt en op de juiste plaats, zoals in de tekst of titels? In de korte analyse kunnen we niet bij elk punt lang stilstaan maar ik geef wel aan wat je hier kunt verbeteren.
Indexatie
Optimaliseren heeft geen zin als Google jouw website niet kan vinden. Is dat mogelijk dan? Jazeker. Soms door fouten door de website makers, en soms door jou/u zelf. We analyseren wat Google heeft geïndexeerd, en heel misschien kijken we nog even over de schutting bij Bing. Wat heeft google geïndexeerd, en wat laat hij zien. Worden er onnodige dingen geïndexeerd zoals tags authors en thin content, en zien we rare verschijnselen? De uitslag laat het weten.
Mocht er nog iets niet helemaal duidelijk zijn, dan kun je altijd een kijkje nemen in het SEO Woordenboek.
Diepgaande SEO website analyse (PRO + EXTREME CHECK)
Analyse van SEO factoren belangrijk voor prestaties in zoekmachines.
Het verschil tussen de 30-minuten seo check en de diepgaande PRO of de Extreme analyse is dat de korte analyse enkel alleen belangrijke basis onderdelen test, en bij de PRO analyse wordt er veel dieper en op pagina diepte gekeken naar optimalisatie. De Extreme gaat nog dieper en geeft daarnaast ook de precies optimalisatie weer zoals die zou moeten worden doorgevoerd.
In de diepgaande check kijken we naar alle (voor zover dat binnen de mogelijkheid valt) pagina's afzonderlijk en worden alle optimalisatie aanpassingen, fouten ideeën in een rapport aangereikt. We kijken bijvoorbeeld naar de Link silo's, Anker teksten, URL structuur, Crawl errors, OG data, Structured data, Reviews, Orphaned pages, bezoekersbronnen, historische bezoekersgegevens, goals etc. Hierbij heeft SEO Bureau Rankify volledige toegang nodig tot Google Analytics en Google Search Console om een compleet inzicht te krijgen. Deze uitgebreide checks zijn met name gericht op de website zelf!