GOOGLE ADS | SEA
(adverteren in zoekmachines)
Adverteren in Google en Bing
Voor een marketing campagne is het verstandig om naast het optimaliseren met SEO ook gebruik te maken van adverteren. Zo sla je 2 vliegen in 1 klap. Rankify helpt met het opzetten en beheer van Google Ads en Bing Ads.
Wat zijn de kosten voor SEA?
Een Google Ads- of Bing Ad account kost niets.
Het laten zien van advertenties bovenin de zoekresultaten kost ook niets!
Het laten zien van 1000 advertenties bovenin zoekmachines kost nog steeds niets!
Is dat gek?
Met SEA adverteren betaal je pas wanneer iemand interactie heeft met de advertentie. Meestal is dat een klik op de advertentie zodat de bezoeker naar de website gaat. In het geval van een mobiele bel-advertentie is het simpelweg klikken op de advertentie om een telefoongesprek op te zetten. In beide gevallen worden de kosten pas in rekening gebracht als er op de advertentie geklikt is.
Google adwords en Bing Ads kosten per klik
Een standaard advertentie heeft een Titel en een onderschrift. Afhankelijk van de zoekterm waar jij je advertentie bij wil laten zien zullen de kosten voor een klik verschillen. Als men zoekt op: advocatenkantoor, dan zul je meer betalen voor een klik dan voor een advertentie voor breinaalden.
Met de Zoekwoordplanner in Adwords kun je ongeveer berekenen hoe duur een klik zal komen te kosten. Een handige tool die ook weergeeft hoeveel mensen er de afgelopen tijd op dat woord hebben gezocht.
Daarnaast werkt Adwords met bieden per zoekwoord. Hoeveel wil jij bieden voor een klik? Stel dat je schoenveters verkoopt, dan wil je er waarschijnlijk geen 3 euro betalen voor een klik, terwijl een bouwbedrijf daar wel tientallen euro's voor over heeft. Elke branche en zoekopdracht heeft verschillende CPC tarieven (cost per click).
Bing heeft zijn eigen advertentie mogelijkheden welke over het algemeen net een stukje goedkoper zijn dan Google!
Prijzen en pakketten
- Vanaf €85,- per maand Management fee (finetuning, rapportage)
- Opzetten eerste campagnes €65,- per uur (integratie analytics, tag manager, keyword research, planning)
Standaard opzetten is 4 uur. - Uw advertentie budget
Stel dat u begint met Adwords en u een budget heeft van € 1500,- voor uw campagne per maand. Het opzetten van de campagne kost 2 uur tijd (2x65=130) dan betaalt u aan het eind van de maand 1500 euro voor de campagnes, 130 euro voor de opzet, en 85 euro voor de management.
Afspraken over specifieke campagnes en de daarbij behorende kosten kunnen na overleg besloten worden. Bestaande campagnes kunnen worden overgenomen zodat er geen opzetkosten worden gerekend.
Vragen
Over het adverteren
Waarom zou ik voor SEA kiezen?
- SEA geeft jou de mogelijkheid om zonder enige autoriteit die je met SEO op kunt bouwen toch direct vindbaar te zijn. Je kunt dus direct voor de klant zn neus staan.
Is Adwords ook voor mijn X bedrijf (bijv. aannemersbedrijf) geschikt?
- Ja, waarschijnlijk wil je gevonden worden zodra iemand zoekt op aannemersbedrijf. Maar het liefst wil je zo specifiek mogelijk adverteren zodat je precies op het juiste moment gevonden wordt. Het maakt dus niet uit of je een tandarts, kinder psychologe, of webwinkel bent. Met SEA kun je gelijk te vinden zijn.
Waarom raden jullie dan ook SEO aan?
- SEO is het optimaliseren voor organische zoekresultaten, zeg maar de 10 zoekresultaten die je op elke pagina vindt tijdens het zoeken. Zo kun je een autoriteit worden binnen jouw branche, niche of werkgebied. Zodra jij in de top 3 staat van de zoekresultaten heb je meer kans dat je een klik krijgt dan een advertentie, plus jouw website wordt gevonden op woorden die jij niets eens had bedacht! En die klik is gratis ipv 6 euro.
Wat is het verschil tussen PPC en Adwords?
- PPC betekent Pay Per Click, dus Adwords is een PPC systeem. Je betaalt per klik.
Hoe kan ik weten op welke zoekwoorden ik moet kiezen?
- Als je begint met Adwords kun je het beste gebruik maken van brede zoekwoorden. Dus zoekwoorden die niet al te specifiek zijn. Dus in plaats van te adverteren op Braun MC101 max scheermachine kun je beter op braun scheermachines en dan bijvoorbeeld kijken in de resultaten welk type het meest wordt gezocht, en dan daar een specifieke advertentie voor maken.
Waarom zie ik mijn advertentie niet als ik op mijn zoekwoord zoek?
- Dit kan te maken hebben met jouw bod. Als jij een maximaal bod hebt van bijvoorbeeld € 5,50 per klik, terwijl in dat zoekwoord biedingen zijn van€ 10,- of €15,-, dan zal jouw advertentie lager staan of helemaal niet te zien zijn. Ook maakt Google gebruik van een "kwaliteitscore" waarbij ook wordt gekeken naar de kwaliteit van de landingspagina.
Wat is een landingspagina?
- Een landingspagina is de pagina die jij aan je advertentie linkt en waar de bezoeker naartoe gaat als hij/zij op je link klikt. Stel dat je wilt adverteren op zomerjurken. Als een zoeker op jouw advertentie klikt wil hij gelijk zomerjurken zien, en niet jurken voor alle seizoenen. Je landingspagina is dus een pagina die het meest overeenkomt met de zoekopdracht en advertentie.
Werkt Rankify met bedrijven door heel Nederland?
- Internet is online, dus waarom is het niet mogelijk om Adwords te doen in Amerika terwijl je in Nederland woont? Waarom werken wij online als wij in Limburg niet zouden kunnen adverteren terwijl we in Zuid-Holland zitten? Online adverteren is niet aan plaats gebonden. We hebben telefoon, mail, chat, skype dus er zijn geen grenzen die niet overschreden kunnen worden.
Heb je nog een andere vraag?
- E-mail: info@rankify.be of bel: 0187 82 0187